Tags: börzsöny csúcsai | emlékhelyek a börzsönyben | geocaching | kéktúra | túra

Ezen a szombaton ismét a kéktúrából próbáltunk megtenni egy darabkát, így esett a választás a barátinak tűnő Nagy Hideg-hegy - Kisinóc - Törökmező útvonalra.

Reggel Kismarosra mentünk le, az autót ott hagytuk, majd felbuszoztunk Királyrétre. Ott már várt a "szokásos" turistabusz, ami Nagy Hideg-hegyig repített. Itt pecsételtünk és elindultunk a kéken, de nem a fenti irányba, hanem a Csóványos felé. A Rakodónál a P3 jelzésen mentünk tovább, kis geocaching kitérő után a Spartacus forrásig sétáltunk, majd vissza a turistaház alá, ahová a K4 jelzésen kapaszkodtunk fel. Jó időnk volt, elkelt a frissítő, ami után már a végcél felé fordultunk. Útközben megpróbáltuk útbaejteni a a "Börzsöny csúcsai" mozgalom egyik állomását, Nagy-Inócot. A turistautak.hu térképen jelzett mellett egy másik utat is találtunk, azon mentünk fel, hogy trackeljünk is valamit. A tető környékén viszont kicsit szétváltunk, keresgéltünk és a sétában elvesztettük egymást. Ijesztő volt, hogy alig pártíz méterre vagy a másiktól és nem hallod az ordítást. Végül összefutottunk, Eni már meg is nézte az igazolófüzet kérdésére a választ. Lehet, hogy kellene egy PMR rádió?

Innen kis kerülővel és sok csalánnal jutottunk vissza a kékre, amin már viszonylag sima, lejtős utunk volt tovább. Útba ejtettük a Barna Feri emléktáblát, majd bélyegeztünk, felfrissültünk Kisinócon. Ezután megint aszfalt jött, végig Kóspallagon, csak nagy sokára kavarodtunk vissza az erdőbe, hogy utána a tavat elkerülve a törökmezei th-hoz jussunk. Itt pecsételtünk, majd kényelmesen kisétáltunk a bekötőút elejére, ahol buszmegálló van. A busz Kismarosig vitt, az autóhoz közel tett le.

Jó kis kirándulás volt, nem terhelt meg túlságosan.