Tags: börzsöny csúcsai | geocaching | gps | túra

Sokat tépelődtünk, hogy mi legyen a Magosfán maradt PDA-val. A készülék nem csakhogy munkaeszköz, hanem részünkre egyfajta "ereklye" is, mivel az első százpár ládát ezzel leltük fel.
A geocaching.hu fórumban feltettem az infót, hogy aki arra jár, nézzen már rá. Egy kolléga hamarosan felajánlotta, hogy kölcsönad egy fémdetektort. Mivel keddre esőt mondtak (egy kicsit vasárnap is esett), úgy döntöttem, hogy megbpróbálunk hétfőn felmenni. Délelőtt beszaladtam Pestre a fémkeresőért (mégegyszer köszönet) és telefonáltam rengeteget, mivel nem volt kedvem Királyrétről felmenni. Addig csöngettem a megfelelő hatóságokat, személyeket, míg egy szóbeli engedélyt kaptam arra, hogy felmehetek Nagy Hideg-hegyre.
Délután végülis Nelli kolléganővel vágtunk neki az útnak. Mázlink volt, hogy a lenti sorompónál találkoztuk felfelé menő illetékesekkel, mert zárva volt. Kinyitották végülis, feljutottunk. Fönt kis rákészülés után megint a K jelzésen mentünk le, majd áttértünk a P3-ra, ahonnan a Spartacus forrás érintésével mentünk fel Magosfára. Ketten vágtunk neki a hegyoldalnak, Nelli a géppel, én a szememmel. Először végülis a geoláda lett meg. Logoltam, majd kicsit odébb megláttam a PDA-t is a fűben, a sziklák feletti füves részen. Összesen ha negyed órát kerestük.
A gép bekapcsolt, működött, ám később valami zárlatos lehetett benne, mert akksikivétel-szárítás után nem akart bekapcsolni és tölteni sem. Már majdnem szervizbe jutott (még garanciális év végéig), mikor Endre kollégám a saját N560-asából az akksit átrakva életre keltette. Ezután meglepő módon a saját akksijával is elindult. Most végülis működik, csupán a négy oldalsó vezérlő gomb nem megy (calendar, stb). Ezek nélkül pedig lehet élni.
Visszafelé még megnéztük a magosfai "Börzsöny csúcsai" igazolópontot, majd beszélgetve benéztük a P3 leágazást és hirtelen Csóványoson lyukadtunk ki. A kéken jöttünk le, majd egy kicsit azért elfáradva értünk fel a turistaházhoz, ahol frissítőt vettünk magunkhoz, elbeszélgettünk a sráccal.
Kösz mindenkinek a segítséget!