Tags: börzsöny csúcsai | emlékhelyek a börzsönyben | geocaching | gps | kéktúra | túra | túramozgalom | várak a börzsönyben

Csak felsorolás szintjén a korábbi értelmezhető méretű túráink vagy ládázásaink, jelentősebb mérföldköveink. A ládákat nem sorolom fel mind, csak ami nagyobb túrázás közben lett meg.

Első nagyobb túránk pontos időpontja már a feledés homályába merült, valamikor 2006 táján sétáltunk a következő útvonalon: Szokolya - Berkenye, majd kis vonatozás után Diósjenő - Csóványos - Nagy Hideg-hegy - Királyrét. Edzetlen magunknak a táv és a szint elég keménynek bizonyult, utána alig bírtunk kikecmeregni az ágyból, belázasodtunk, meg minden. Ekkor még nem ládáztunk, nem volt túramozgalom sem, semmi ilyesmi.

A PDA megszerzése után az első tavaszon 2007.03.17-én vágtunk neki az első ládázós túránknak, aminek az útvonala Nagybörzöny - Rustok-hegy - Vasedény kulcsosház - Inóci nyereg - Kisinóc - Kóspallag volt. Ekkor találtuk meg első ládánkat (GCSAKK), majd kicsivel később a másodikat is (GCMaky). A weben még nem a megtalálás ideje szerepel, hanem a bejelentésé, gyakorlatlanok voltunk. De ha arra járunk, megnézzük megint. Nagybörzönyben a malomnál véletlenül megláttunk egy túrafüzetet, ami a Várak a Börzsönyben volt. Gondoltuk megvesszük. Ezzel kezdődött a túramuzgalmas időszak, amit azóta is aktívan csinálunk, több jelvényszerző van a tarsolyban, eddig egyet csináltunk meg teljesen, illetve a börzsönyi várasat majd akkor küldjük be, ha mind megvan. Pedig elég lenne a fele, de így megmarad a motiváció. :) Ez a túra is eléggé kifárasztott. Itt még semmi extra holmi (iskolai hátizsák, sima edzőcipő, standard farmernaci). Fújt a szél, hideg volt, elfáradtunk, stoppoltunk hazafelé, de jól éreztük magunkat.

2007.03.31-én Zebegény környékén járkáltunk (GCAAAA és GCerno). Fel akartunk menni a Hegyes-tetőre, de nem éreztem jól magam, egy betegség után lábadoztam, így letettünk róla. Egy évet kellett várni, hogy végül feljussunk :)

2007.04.07-én az eddigi egyik legszebb és legemlékezetesebb túránkat tettük Drégelypalánk - Drégelyvár - Kőkapu - Jelenc-hegy - Hont - Drégelypalánk útvonalon. Két láda lett meg, meg várak is.Itt jöttem rá a PDA-s GPS-nél a static navigation rejtelmeire, amikor a Csitári barlangnál fel alá rohangáltam, mert csak nagy sebességnél mutatta az irányváltást :)

2007.05.01-én Királyrét - Magas-tax - Rakodó - Csóványos - Foltán-kereszt - Csehvár - Diósjenő útvonalat jártuk be, Csóványostól barátainkkal, Nellivel és Krisztiánnal. Szintén két láda.

2007.07.08: Márianosztra környéki bolyongások

2007.07.15: Szokolya - Nagy-Kő-hegy - Nógrád. Kegyetlen meleg volt, a vége nehezen ment, de túléltük.

2007.07.25: Budapesti ládagyűjtögetés. Megpróbáltuk, de nagyon nem tetszett, így Budapestet majd darabonként szedjük le ládailag.

2007.07.26: A budapesti "kisiklás" után vissza a Börzsönybe jeligével Perőcsény-Nagybörzsöny csúcsjáró túra, szép kilátásokkal, ládákkal.

2007.08.07-10: Nyaralás a Bakonyban, környék ládái. Jó volt, Bakonybélben aludtunk, jártunk Zircen. Aztán majdnem elhagytam a tárcámat, csak itthon derült ki, hogy megvan. Szegény Enikőnek kellett hazavezetni zuhogó esőben Győrtől.

2007.12.27: Több kis ládázás, környékbeli kirándulgatás után nagyrészt autós túrát tettünk Szlovákián keresztül Esztergom - Dorog - Budapest útvonalon. Több más láda mellett ekkor találtuk meg a 2007-es karácsonyi ládát is (GCXM07), az nagy élmény volt. Hazafelé menet még leszedtünk jópár budapesti ládikót is.

2008.03.16-17-én hosszú hétvégét tartottunk és Budapesten, iletve déli környékén szedtük a ládákát, nagyrészt autóval.

2008.03.30-án elkeztük az országos  kéktúra (OKT) mozgalmat, a Nagymaros - Törökmező nem túl hosszú szakasszal. Úközben megmásztuk a már régen betervezett (lásd egy évvel ezelőtt) Hegyes-tetőre, ahonnan nagyon szép a kilátás.

2008.04.05-én születésnapomra kalandos úton egy Garmin eTrex Legend HCx GPS készülék került a család birtokába, amit némi budapesti sétával és ládázással avattunk fel. Első megtalálása a GCerep volt.

2008.05.04-én kirándulást tettünk a Mátrába, ahol Galyatető - Tar útvonalon teljesítettük az első jelvényszerző mozgalmunkat, ez a Kodály Zoltán emléktúra volt. Érdekes módon, mivel elhúztuk a jelentés postára adását, nem ez lett az első jelvényünk a falon, de azért pár napra rá meglett. Ez volt az első rákészüléses hoszzú túránk, 24 km lett kitérőkkel együtt belőle. Szó se róla, nagyon elfáradtunk. Igaz, hogy nagyrészt lefelé ment, de ez meghatározta a további túrázásokat, már mertünk kicsit nagyobb dolgokba belevágni.

2008.05.31-én a Pilisbe tettünk látogatást, Pilisszentlászló - Visegrád kéktúrát nyomtuk le, természetesen némi geocaching gerjesztette kitérőkkel. Jó kis túra volt.

2008.06.06-án egy szegedi vizsgázás miatt jártunk lent, egyúttal megkerestünk pár ládát ott és hazafelé.

2008.06.08-án a kéktúra Hűvösvölgy - Rozália téglagyár útvonalát tettük meg. A kirándulás azért is emlékezetes maradt, mert az út nagy részén zuhogó eső volt, esőkabátban kellett mennünk. Szép volt :)

Innentől pedig akkor következzék túránként.

Jelen pillanatban 129 ládamegtalálással rendelkezünk a geocaching.hu-n, 76,3 km-t teljesítettünk az országos kéktúrából, néhány börzsönyi jelvényszerző mozgalomnak a vége felé járunk.