Megint a Kéken! :) Ismét kékre támadt vágyódásunk. Ez az egy szakasz maradt, ami viszonylag közel van és értelmesen elérhető tömegközlekedéssel. A többi szakaszhoz mostmár elég sokat kell majd utazni. ÖSSZES KÉP ITT

Fél hétkor indult a buszunk Katalinpusztáról Ősagárdra. Véletlenül sikerült időben felkelnem, talán a végre igazi tavasz hívogatott annyira, hogy el bírtam érni a kinézett buszt.

Szokásosan helyi bolt, szendvics és elem vásárlás, majd buszozás. Kellemes napsütésben szálltunk le a húszperces buszút végén Ősagárdon. Pecsét szerzése a boltból majd indulás. A helyi nénik és bácsik nagyon közvetlenek és aranyosak voltak, előre köszöntek még úgy is, hogy mi voltunk a "bevándorlók".

mert még nem tudtam hogy mászhatok ma még eleget. :) A falu szélén találkoztam egy szép nagy fával, ami megmászásra csábított. Kicsit később egy bácsi vetett a tanyáján. Kérés nélkül készségesen útbaigazított bennünket, hogy ne legyünk sárosak a következő kanyarokban. Köszönjük. :)

röfi Lefényképeztem a disznóját mint jó városi turista, majd a hegy felé vettük az irányt.

piros gombákok Az első kilométerek kellemesen, lassan emelkedtek. Itt volt kedvem és energiám gombákat, virágokat fotózgatni, örülni az életnek. :)

kulcsosház szerű erdei házikó Ezen a szakaszon van egy házikó, amit nem találtam a kulcsosházak között, de szép és karbantartott, tűzrakóhellyel, padokkal. Valaki szerencsés.

A meredek kezdete a Kopasz-tető felé Egy útelágazás után egy kilométernyi jó meredek szakasz következik, fel a Kopasz-tetőre. Idefenn pótoltunk némi energiát és folyadékot, pihentünk aztán felkerestük a Násznép-barlangot.

Násznép-barlang A naszályi multiláda első pontja van itt, ez eléggé feltartott mert a nagy sziklák miatt nem volt jó a vétel, és a kőmorzsalékos meredek hegyoldalt keresztül-kasul másztuk... a láda az út mellett volt másfél méterre. Nem gond, indultunk tovább a Naszály-tető felé. Itt letértünk a kékről, mert a multiláda második pontjáért el kellett hogy menjünk.

Arrafelé még több virágszőnyeg és virágillatt fogadott, és Eszti és Tomi fája. Nekem meg naprendszerem van, erről ennyit. Azért aranyosak.

Naszály-tető, geodéziai torony A Naszály-tető láda gyorsan meglett, ismét némi energiapótlás. A toronyba nem mentünk fel, mert körbe van nőve fákkal, nem lehet valami sokrétű a kilátás.

Szarvas-hegy Eztán némi körbebarangolása következett a Naszály felső régiójának, a Cserhát 500-as csúcsainak és a multiláda további pontjainak beszedésével. Jártunk a Szarvas-hegyen, a Vaditatónál, a Látó-hegyen. A Látó-hegy keresztjének tövéből látszik a nagynénémék háza, fel is hívtuk őket, hogy nézzenek meg a gukkerrel. Tudom hogy van nekik, azzal lesik a turistákat. :)

Látó-hegy Integettünk egymásnak, aztán megpróbáltuk becserkészni a multi utolsó darabját, de sajnos nem találtuk meg. A rejtó szerint jó helyen kerestük, hát én remélem, hogy csak én vagyok a béna, és nem elveszett a láda.

Innen lefelé már kevesebb emlékem van, mert mindennemű étel-ital nélkül a szervezetem heves ellenkezésbe fogott és a létfenntartásra korlátozta működését. Azt hittem sosem érünk le, és majdnem elsírtam magam az első korty szódánál... Nem számoltam azzal, hogy a Naszályban sem víznyerőhely, sem település nincsen.

Nagyon szép, izgalmas, sokrétű túra volt, cinkékkel, fakopáncsokkal, virágszőnyegekkel és hihetetlen illatokkal. Végre tavasz, és a Naszály igazán gyönyörű! Mottó, Petőfi és SirGalahad után szabadon:

Megy a juhász a szamáron,
Földig ér a lába,
Gyere fel a Naszály-csúcsra,
Vár itt rád egy láda!

Megy a Peti a Naszályon,
Földig ér a nyelve,
Ne aggódjál kicsi láda,
Meg leszel te lelve!

(keep verse :P)

Az OKT 17,36%-a van általunk bejárva ezen pontig. :] 192,2km az 1106ból. (kektura.eu)